piątek, 23 maja 2014

Triglav - Promo '97 + All Colours of Truth ... [demo 1999]



BLACK METAL

DZIĘKI WENED!

Znów na blackową nutę z przełomu wieków. Tym razem padło na Triglav z Wodzisławia Śląskiego. O ile z materiałem z 1999 sprawa jest (prawie) jasna, tak problemów nastręcza kaseta wypuszczona 2 lata wcześniej. Wraz z Wenedem przeprowadziliśmy prywatne śledztwo, jednak zaprowadziło nas ono w ślepą uliczkę...

O ile wierzyć Metal Archives zespół wypuścił w obieg 3 materiały: Reh 97, Demo (199x), oraz wspomniany już "All Colours of Truth ..." [demo 1999]. I wszystko byłoby fajnie gdyby nie pewne nieścisłości. Jakiś czas temu Wened wykopał i zgrał czteroutworowy materiał, pochodzący NAJPRAWDOPODOBNIEJ z próby, który miał opisany jako PROMO '97. Okładka doń zaginęła w wyniku dziejowych zawieruch, niemniej jednak wiadomo na 100%, że tak się właśnie owa kaseta zwała, oraz na wkładce NIE BYŁO tytułów poszczególnych kawałków. Sięgnąwszy na Metal Archives niby znów się wszystko zgadza - gdyż możemy tam wyczytać, że materiał z "All Colours of Truth ..." pierwotnie był wypuszczony jako Promo '97 właśnie i bez tytułów. I wszystko OK, z tym że to Promo to kompletnie różny materiał od tego z 1999... Pogrzebałem w swoich kasetowych archiwach i znalazłem to samo co przysłał mi Wened (niestety również bez okładki, za to również opisane jako Promo '97, z zawartością przecinek w przecinek tą samą). Zaś na "All Colours of Truth ..." udało mi się jakiś czas temu trafić w internecie. Wobec powyższego opcje są chyba dwie. Znalezione Promo '97 to albo wspomniana na Metal Archives "Rehearsal Tape '97" (z tym że nie wiem o co tu chodzi z ilością podanych tam kawałków i czasem trwania), albo Triglav miał jeszcze jedną kasetę o której póki co nikt nigdzie nie wspomniał. Raczej nie sądzę by ten materiał to było wspomniane przez MA dziesięcioutworowe demo, bo tu już kompletnie nic się nie zgadza (choć biorąc pod uwagę ten cały galimatias kto wie?)... Może ktoś z czytających te wypociny będzie w stanie rzucić jakieś światło na temat? Wszelkie info mile widziane.

Mimo, że dysponowałem zgrywką od Weneda (dzięki raz jeszcze!), wykorzystałem jednak materiał, który zdarłem ze swojej kasety. Porównując jakość, moja taśma zachowała się jednak nieco lepiej. A tak jak pisałem wyżej, demo 1999 to wersja na którą trafiłem kiedyś, przeczesując internet. 

EDIT: Wyjaśniła się zagadka dotycząca oficjalnych wydawnictw Triglav. Na naszym profilu facebookowym wpisał się Stona (gitarowy Triglav). Oto co napisał:

"Oficjalne demo to jedynie 'All Colours Of Truth'. Co do pozostałych dwóch wątpliwości to było tylko jedno nagranie reh, z którego stworzono promo o ile pamiętam z własnie 4 utworami na potrzeby rozsyłania materiału po wytwórniach etc. Swego czasu wyciekło całe nagranie reh'a i zapewne stąd całe zamieszanie."

Wobec powyższego wyedytowałem wpisy na Metal Archives...

Promo '97


TRACKLIST:

4 untitled tracks - 17m 10s

QUALITY: mp3@256 ABR


All Colours of Truth ... [demo 1999]



TRACKLIST:

1. The First  
2. The Second  
3. The Third  
4. The Fourth
5. The Fifth

QUALITY: mp3@192 CBR

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Must have:

Warto odwiedzić:

Spis polskich blogów muzycznych